lørdag 22. september 2012

Mer Heklerier, og et Strikkeri...

Det ser ut som om jeg har tendenser til å være dobbeltagent. Jeg kan bruke strikkepinner og, men jeg har ikke helt teken, så jeg holder meg til enkle oppgaver der.

Jeg har så mange ting jeg vil lage, og så liten tid til å lage alt, og nå hr jeg bestilt garn fra USA, fra henholdsvis RedHeart og Bernat, to av mine favoritter. Så jeg venter i spenning på garn jeg får i løpet av den neste uken. Jeg har bestilt bomull fra Bernat, og for det meste så er det jule garn, det gleder jeg meg til å begynne å jobbe med :)
Den forvokste boleroen :)
Det blir sikkert en del jule kluter, men kanskje noe annet julestæsj også. Jeg skal selvfølgelig vise bilder når den tid kommer. Fra RedHeart kommer det akrylgarn og heklenåler, pluss noe bomull.

Okei, Her er et bilde av denne forvokste boleroen jeg nevnte i for et par innlegg siden. Den er heklet av et multifarget akryl garn, som jeg ikke husker hva heter men jeg tror det var et Schachenmayr SMC Big garn. Den ble heklet som et helt stykke, frem og tilbake med shell-stitch. Veldig fine farger og godt resultat, om jeg får si det selv.

Putetrekk til Farmor 
Jeg heklet putetrekk til min Farmor, på bestilling, og hun ble kjempe fornøyd. De ble heklet med SportsBomull, kjøpt på Sparkjøp Men jeg sliter fremdeles med heklefastheten... så selv om trekkene er like store så har den ene flere masker... men det er dett vel ikke mange som kan se.

Bolero/Shrug i akryl bestemorsruter. 
Jeg fikk garn fra USA for et års tid siden, og jeg hadde ikke fått brukt det opp, men nå er det borte. Jeg lagde en veske i hvit og lilla, som jeg allerede har lagt ut bilder av, den lagde jeg i sommer. Så begynte jeg med bestemorsruter av samme garn, veldig usikker på hva jeg skulle gjøre med dem, så fant jeg et nydelig mønster på Garnstudio, og lagde en bolero/shrug av dem, et veldig enkelt mønster å følge, noe jeg selvsagt ikke gjorde, men ideen var den samme. Montering og fullføring var godt forklart i mønsteret. Da jeg var ferdig med boleroen, hadde jeg nok lilla igjen til å lage en lue også. En puff stitch lue med rosa kant.
Bestemors Skjerf
Puff Stitch lue i Akryl. 
Jeg har fremdeles mengder av hvitt igjen, men ikke helt sikker på hva jeg skal bruke det til...

Så fant jeg en fantastisk tutorial på et sirkelskjerf i bestemorsvarianten, av bobwilson123. Jeg brukte Vikings Eco Alpakka til dette skjerfet, og det ble kjempe mykt! Et fantastisk enkelt mønster å følge, og kan definitivt anbefales.

Jeg fant et fantastisk garn på min lokale hobbybutikk, SMC Bravo Big, som er nok til Sirkelskjerfet jeg strikket. Jepp, dette fantastiske sjøgrønne sirkelskjerfet har jeg strikket. 
Jeg kjøpte også to garn i fargen lilla, slik at jeg kan hekle et og, det vil bli betydelig større. 
Sirkelskjerf, variant 1.
Sirkelskjerf, variant 2.
Og helt til sist, jeg har heklet et sett med kluter, igjen :)
Veldig lett og enkelt prosjekt når jeg ikke har noen ideer. Og disse fargene er tiltenkt en spesifikk julegave. Igjen, dette er garnet fra Søstrene Grene. 







Enda et sett med kluter
That's all folks, Line out.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar