mandag 5. mars 2012

Tyrtur

Når far er borte danser musene på bordet.
Eller det vil si at vi prøver å danse på bordet, men det er ikke særlig morsomt. Vi vasker heller under bordet, mens Tyr prøver å drepe moppen.

Neida, fra dårlig spøk til litt mindre alvor, så har det seg slik at jeg prøver å ta et bilde for hver dag meg og Tyr går på tur. For å dokumentere at vi faktisk var på tur og hvor vi har vært henn.
Jeg prøver å finne nye steder å gå, siden jeg har tumlet rundt i nærområdet her med hund i nesten 13 år, og er ganske lei de samme plassene å gå. Og jeg har problemer med bena og burde ikke gå på asfalt. I allefall, her er noen bilder:


Søndag : Lysløypen i Alvøskogen. Her var det mange
mennesker og dyr ute å gikk. Vinterferie kan gjøre det 
med skogen :)

Fredag: Tur på Tyssøy. Tyr nyter solen på den flotteste 
dagen vi har hatt på lenge. Vi begynte turen med masse klær
på, men måtte nok ta av ullen etter ti minutter tur. 

Torsdag: Rundtur i Kanadaskogen. Tennebekktjørnet 
i bakgrunnen. Vått i skogen, det vekslet mellom yr og 
down right regn. Men Tyr klaget ikke før på slutten av 
turen.

Onsdag: Rundtur i Fyllingsdalen, et par runder rundt
Lynghaugtjørna. Vi prøvde langline for første gang, litt
ekkel å holde i av og til, men Tyremannen likte godt å 
surre ti meter forran meg. 

Tirsdag: Kaldt og mørkt i Alvøen, her er vi en liten runde
rundt området Alvøen Hovedgård. Skikkelig grisavær, men
minimal sutring fra Tyr. Det var vel heller meg som kastet
inn hånklet, til Tyrs ergelse.

Mandag: Her er vi en runde rundt Skranevannet, 
etter å ha sluppet far av på Heliporten tidlig
mandags morgen. Skikkelig spennende for Tyr med
masse nye lukter og hunder. 

Og som du, den ene som leser dette, ser, så mangler lørdag. Av den enkle grunn at jeg egentlig er syk, og var så heldig at noen meldte seg frivillig til å ta en tur med Tyr mens jeg kapitulerte på sofaen. Har et bilder fra det og, men jeg må nesten få tillatelse til å bruke det :)


Det var første uke med Tyrtur. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar