tirsdag 5. juni 2012

Litt av Sommerens aktiviteter, Hekleavdelingen

Babybunting, heklet i
Odin Superwash ull. 
Du vet hva dem sier, "Idle hands is the Devils playground" et kjært uttrykk med mange variasjoner, som for eksempel "Idle hands are the Devil's playthings", men jeg syns den blir litt vel drøy... Jeg liker ordtak og ordspråk, de kan fortelle så mye med så få ord.
Jeg liker spesielt disse : "Ingen vet hvor haren hopper" og "... og fandens oldemor"... Men jeg er miljøskadet, og liker å si ting som : hvorhenn, hvorpå og gokk, eller East Bumblefuck...

Uansett poenget var ikke sitater og visdomsord, poenget var å vise noe av jeg har heklet denne våren/sommeren. Det er ikke så vanskelig å hekle, jeg lærte det av Youtube. Youtube lærer meg også å strikke.

Det finnes fantastiske Tutorial-videoer på Youtube, OneVirtuousWoman, for eksempel, har fulle videoer der hun jobber deg igjennom et helt prosjekt. Disse heter Tutorial Tuesday. Vesken i lilla og hvit er heklet med hjelp av hennes Tutorial på "Granny Bottom Bag". Neste jeg skal prøve er muligens hennes "Swag Bag".

Uansett, Youtube kan lære deg mye, og resten av nettet kan lære deg enda mer. Her finner du for eksempel en fantastisk side som heter CrochetPatternCentral. Mange lette og vanskelige oppskrifter på hekling.
Veske heklet med akryl garn sendt fra
 Tante Mona i Maryland. 

Eller så er det velig enkelt å ta et Google søk  som kan gi deg masse gode ideer.

Her finner du mønsteret til babybuntingen jeg heklet i rosa og hvit. Veldig enkelt mønster, veldig gøy å lage.


IMAG0436.jpg
Barneteppe, Mini palett Superwash,
utgått farge











Barneteppet er et eget komponert teppe, med cluster stitch og  shell border (video). Dette var veldig rett frem arbeid, som innvolverte veldig lite tenking fra min side. Bare måle opp hvor bredt man skal ha teppet og så holde på frem og tilbake til teppet er så langt som man vil ha det.

Ellers så er jeg ganske lei disse små garn nøstene som er det eneste man får fatt i her i Norge. Jeg har vært så heldig å få handle garn i USA, på Michael's som er en fantastisk hobby foretning. Jeg fant mitt favorittgarn der, som er Loops and Threads Impeccable, som jeg har laget både teppe og babybunting i. Ebay er en fin ting når slikt garn skal anskaffes igjen...


Så her er et bilde av noen av skattene jeg
kjøpte på Stoff og Stil.
 
Jeg har en jeg har et hat/elsk forhold til akrylgarn, siden de kan brukes til stortsett alt, men til tider har de en gnikkegnueffekt som jeg ikke liker, men jeg føler det er bortkastet å lage en veske eller en skål i ull (som er det vanligste garnet å finne til en billig penge i Norge) om ikke den skal toves eller noe da. Jeg har funnet et par slike flotte garnnøster på 100 og 500 gr her til lands og, spesielt på Europris, men det blir fort utsolgt. Men, det siste stedet jeg fant slike overrasket meg virkelig! For hvem skulle tro at  Stoff og Stil hadde garn som jeg har letet etter? 100 grams nøster i akryl i fine farger! Score!
Så nå blir det muligens litt flere vesker :D

De grå og svarte garn nøstene tenkte jeg at skulle bli en veske til, og kanskje det samme med de grønne, om ikke jeg lager hatt av dem. De små med brodergarn eller hva det nå heter, skal bli øredobber tenkte jeg.

Ser ut til at jeg har fått meg enda en butikk jeg kan bruke masse penger i....

Well, that's all folks... Line Out.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar